Mijn eerste dagen op Kaja Nafasi. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anneke Siepelinga - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen op Kaja Nafasi. - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anneke Siepelinga - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen op Kaja Nafasi.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Augustus 2013 | Oeganda, Kampala

Vrijdagmorgen 4.00 uur aangekomen op Kaja, geen oog dichtgedaan tijdens de reis, dus een beetje moe. Om 8.00 uur was ik wakker en ben ik naar de kinderen gegaan. Het was een feest om te zien hoe ze op mijn komst reageerden. Yes, ze kennen mij nog. Ook het welkom van de verzorgers was warm. Ik voelde mij heerlijk welkom.
Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik de hele dag voor de kinderen gezorgd samen met de andere leidsters. Maar tussen de bedrijven door het speelgoed uitgezocht en nieuw speelgoed neergelegd. De kinderen ontdekten het nieuwe speelgoed na hun middagslaapje. toen was het feest. Spelen met de poppen met de autootjes, jezelf bekijken in de spiegel. Zondagmorgen heb ik met ze geverfd, grote schorten voor en knoeien maar. Het huisje waar ik woon ook een beetje gezellig gemaakt en het belangrijkste, voor alle ramen netten, ik hou niet zo van muggen! Nou er kan er geen één meer in!
Het eten is weer prima maar maandagavond keek ik in de pan, en wat zag ik? Soep met daarin allemaal kleine visjes, visjes met kop en ogen en staartje!! Ik heb het op mijn bord geschept en toen gevraagd of ik het hele visje moest opeten? Normale vraag toch? Nou ze kwamen daar niet meer bij van het lachen. Het is dus de bedoeling dat je die visjes in zijn geheel eet. Oké dan, mond open en verstand op nul. Ze waren niet vies of zo, maar het zal niet mijn favoriete eten worden. De kinderen vinden de visjes trouwens geweldig, die pikken die visjes er één voor één uit en stoppen ze in hun mond.
Vanmorgen met John één van de social workers hier bij Kaja, naar een klein dorpje geweest vlak bij Entebbe.
We werden begeleid door twee heren van de organisatie CRANE.
Deze organisatie helpt Kaja bij het plaatsen van kinderen in Oeganda. Ongeveer twee weken geleden is er een klein meisje geplaatst bij haar opa. Vandaag gingen we kijken hoe het met haar gaat en CRANE verzorgd een pakket met spullen om de mensen die een kind gaan verzorgen te helpen. In dit pakket zit onder meer een matras en een deken een muskietennet, rijst, suiker, een bord en beker en een tandenborstel,. Het was zo mooi te zien hoe blij deze mensen waren met dit pakket en hoe goed de opa en een tante voor dit meisje zorgen. Ook mooi om te zien was hoe zij reageerde toen wij aankwamen ze vond het spannend dat er een auto bij hun huisje stopte en vloog gauw naar tante, blijkbaar voelt zij zich daar veilig.
Dit was een heel mooie ervaring.

Liefs, Anneke

  • 28 Augustus 2013 - 13:13

    Heleen:

    Ha lieve Anneke, dat is een mooie binnenkomer zo.Wat ontzettend mooi werk ga je doen en doe je al.
    Fijn om je verslag te lezen. Gods zegen. liefs Heleen

  • 28 Augustus 2013 - 17:22

    Jolanda De Jonge:

    Ik wachtte al op je eerste berichtje en hier is het dan. Gaaf dat je zo ontvangen bent en dat ze je niet vergeten zijn ('k had ook niet anders verwacht!).
    Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende bericht.

    Liefs,
    xxx

  • 28 Augustus 2013 - 19:37

    Petra:

    Lieve Anneke,
    Fijn dat we weer mee kunnen lezen met wat je daar meemaakt! Heel veel succes daar. Jij en je gezin en natuurlijk je werk daar zijn in ons gebed!
    Groetjes,
    Petra

  • 28 Augustus 2013 - 22:03

    M.hordijk.:

    Lieve Anneke,
    Fijn je eerste verslag weer te kunnen lezen.Morgen ben je al weer een week weg.
    Leuk dat je zo hartelijk werd ontvangen.Je kon zo de draad weer oppakken zeker.
    Denk er om je mag je zelf niet onmisbaar maken.Hier is alles goed.Iedereen is weer terug van vakantie,en dat geeft ook weer een rustig gevoel.
    Wij wensen je het goed toe,je houd ons maar op de hoogte van al je belevenissen.
    Lieve groet van ons beide pa en ma.

  • 29 Augustus 2013 - 22:35

    Rinie :

    Hoi Anneke,
    Ik hoorde dat je weer naar Oeganda bent gegaan en ben dus even op zoek gegaan naar je in de veronderstelling dat je op de een of andere site zichtbaar zou zijn. En jawel! Leuk om te lezen wat je meemaakt. Ik wens je een goede tijd toe!

    Groeten,
    Rinie

  • 02 September 2013 - 13:53

    Juanita En Co:

    Hallo Anneke
    Blij te zien dat je terug "thuis" bent! de kindjes hebben je nodig en we zullen je verhalen met spanning volgen. José doet het heel goed. Vandaag de eerste dag op school, erg spannend. Hij praat al vloeiend Nederlands en is en fantastisch lieve jongen! Kaja Nafasi kan trots zijn op hem!

    Groetjes
    Juanita, Johan, Alima en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 12 Maart 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 22434

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 14 April 2014

Kaja Nafasi

26 Maart 2013 - 15 Mei 2013

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: