Eindelijk weer een teken van leven! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anneke Siepelinga - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een teken van leven! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anneke Siepelinga - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een teken van leven!

Door: Anneke Siepelinga

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 November 2013 | Oeganda, Kampala

Het is wel heel erg lang geleden dat ik heb geschreven! Maar hier ben ik dan weer. In oktober is Maartje hier geweest, dat was heerlijk. We hebben heel veel gedaan en gezien. Bijzonder om haar te laten zien waar ik mee bezig ben. Maartje is ook mee geweest om een jongetje terug te brengen naar zijn grootvader. Deze grootvader is door ons gevonden en wilde graag voor dit jongetje zorgen. Prachtig is dat!
We zijn ook op safari geweest dat was heel mooi en gezelig met nog drie andere Nederlandse meisjes.
Een kleine week na Maartje kwam Sandra hier. Heerlijk 4 dagen vakantie gevierd in Jinja. Prachtig weer gehad. Sandra was niet zo van de boda, dus we hebben of gelopen of de taxi genomen. Het verkeer hier in Kampala is een drama dus alles kost veel tijd. We hebben het heerlijk gehad en Sandra heeft veel uitgerust! Zij houdt niet zo van ongedierte en het Oegandese eten moest zij ook erg aan wennen. 's Avonds at Sandra vaak brood omdat er hier twee keer per dag warm gegeten wordt en zij een keer warm eten wel genoeg vind. De kinderen riepen dan steeds: dat is geen eten! We hebben het heel gezellig gehad!
Het werk hier gaat prima ik werk samen met de social workers aan nog twee zaken. Twee kinderen worden geadopteerd door mensen uit Belgie. Deze zaak is rond het wachten is op een afspraak voor de rechtzaak. Maar omdat kerst er aan komt wordt de afspraak in januari gemaakt. Voor de kerst is deze zaak dus niet rond. Er is hier nog een tweeling, twee meisjes van 3 jaar. Dit is een moeilijke zaak. Deze meiden zijn twee keer verlaten door hun ouders. Maar zijn ook in een pleeggezin geweest waar het niet goed ging. Deze meisjes hebben het moeilijk! We gaan deze meisjes voor een speciaal panel brengen dit panel gaat ons adviseren. Er moet een pleeggezin gevonden worden, maar deze meisjes hebben heel speciale zorg nodig en we hopen en bidden dat zo'n gezin hier is! Ze moeten nu echt goed geplaatst worden!
De vader zit nu in de gevangenis, en gisteren ben ik samen met de social worker naar de gevangenis geweest om hem te zoeken. Hij heeft een valse naam gegeven en die naam kennen wij niet dus dan wordt het lastig. Maar we hadden een foto. Wat wij niet wisten is dat je daar drie gevangenissen hebt! We hebben hem dus niet gevonden, maar de foto achtergelaten en er is ons beloofd dat ze gaan zoeken. Dit kan dus nog wel even duren. Het was niet spannend hoor om daar te zijn. Ik heb niets spannends mee gemaakt!!
Om deze twee zaken goed afteronden kom ik wat later dan gepland naar huis, 16 dec. En ga ik in januari weer terug.
Het gaat prima met mij en van verveling is geen sprake. Er zijn hier nu ook twee Nederlandse vrijwilligers dus dat is heel gezellig. Af en toe ga ik langs bij het kinderdorp van kinderhulp Afrika, het is leuk om daar dan weer bekenden te zien. Ik heb ook contacten met Nederlanders die hier wonen, dus ik ben niet lonely!!
Maar om in december even lekker naar huis te gaan om man en kinderen en Sara te zien vind ik ook wel heerlijk!! Daar kijk ik ook wel weer naar uit!
Xx Anneke

  • 16 November 2013 - 09:50

    Petra:

    Nou inderdaad lang geleden! Leuk om weer van je te horen, maar kan me voorstellen dat je wel wat anders te doen hebt dan je reisverslag bijhouden. Sterkte daar!
    Liefs,
    Gerard en Petra

  • 16 November 2013 - 10:38

    Stefke:

    Leuk om weer iets van je te lezen. Zo te horen ben je druk bezig.
    Sterkte nog!

    Xxx

  • 16 November 2013 - 11:16

    Jacqueline:

    Jij hebt echt je roeping gevonden, hè An? Prachtig werk wat je daar doet!

  • 16 November 2013 - 16:06

    Ar:

    Mooi om te lezen wat je allemaal doet! 'k Hoop dat het allemaal goed komt met die kleine meisjes!! Je bent niet alleen hard aan het werk maar geukkig heb je ook nog tijd om te genieten! Dus werkse en genietse!! Liefs, Ar

  • 18 November 2013 - 07:54

    Angelique:

    Hi Anneke, fijn weer wat van je te horen. Je ben lekker druk bezig met van alles! Leuk dat Maartje langs is geweest en ziet wat je daar doet. Sara is zo'n leuk mensje, zag haar gisteren in de kerk vol zelfvertrouwen rond banjeren! Leuk meisje!! Ik hoop en bid voor de tweeling dat er een liefdevol huis wordt gevonden!!! Wat erg deze start!! Take care An, God zegen je!! Liefs xx Angelique

  • 29 November 2013 - 11:23

    Watzeenalice:

    ha anneke, goed om weer van je te horen! heel veel sterkte, en plezier, en heel fjn dat je al gauw weer terugkomt. watzeenalice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Actief sinds 12 Maart 2013
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 22436

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 14 April 2014

Kaja Nafasi

26 Maart 2013 - 15 Mei 2013

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: